Backpacken door Zuidoost Azië

Locals, ze zijn geweldig!

Beste MeeReizers,

hier weer een update van mij, het is alweer een tijdje geleden dan jullie wat van me gezien of gehoord hebben en jullie willen natuurlijk heel graag weten wat ik allemaal beleefd heb!
Of ik nog (maag)klachten heb, iets bijzonders heb meegemaakt, of jullie vragen je af of ik al apen en andere wilde beesten heb gezien?! heb ik gelijk of niet? Ja he..
Goed, ik zal jullie niet langer laten wachten en samengevat mijn belevenissen in Maleisie op het net gooien.

Mijn vorige bericht hield op bij het beschrijven van mijn tweede dag in KL, het einde van het Chinese Nieuwjaar. Rondwandelen door China Town, interessante design/comic boekjes bekijken, heerlijk ontbijten/lunchen in King's Cafe, multivitaminepillen kopen, door het oude Central Market gebouw slenteren om me daar te vergapen aan de hoeveelheid souvenier en textiel/kleding winkeltjes. Met Henry naar arts/ziekenhuis voor mijn maag, goed engels sprekende arts die me verteld dat het niet noodzakelijk is om een testje te doen, omdat ik geen andere bijwerkingen/klachten heb. Het ziekenhuis verlaten met een nieuwe strip diarreeremmers (de nederlandse waren net op), een antibioticakuurtje en 5euro(!) minder op zak. Het was voor het zoek aan de arts al aan de beterende kant en de volgende 2 dagen was het eigenlijk al zo goed als over. Heb nog wel voorzichtig aangedaan met het eten en drinken.

Nog 5 dagen met Henry op stap geweest in en rondon KL. Zaterdag een dagtrip naar Melaka, waar de Nederlandse en Portugese invloeden nog goed te zien zijn. Zondag dagtrip naar (hindu tempel+grot) Batu Cave en Genting Highlands (vakantie/pretpark/gok paradijs), bioscoop in een van de malls bezocht, nog meer malls gezien; Sunway, Midvalley.
Ook nog van kamer gewisseld in KL, iets goedkoper, fijne sfeer, grotere kamer, groter bed, maar geen ramen.

Woensdag bus genomen naar Tanah Rata, Cameron Highlands. Heerlijk koel en prachtige omgeving. Schitterende theeplantages, aardbeienfarms, vlindertuinen, bloemen/cactus kwekerijen... Korte trekking in de stromende regen gemaakt, allemaal voor de bijzondere Rafflesia 'bloem'. Hij bloeit maar een aantal dagen (en kan een diameter bereiken van wel 1m), de 2 die ik heb mogen aanschouwen waren net 1 dag oud/in bloei en behoorlijk groot (60-70cm). Erg bijzonder en mooi om te zien, was de koude, natte, modderige en avontuurlijke tocht wel waard! Verder gezien; buddhistische tempel, BOH Estate theeplantage, Orang Asli dorpje waar ik het traditionele jaag 'wapen' de blowpipe (lange dunne bamboostok waar kleine scherpe -in (slangen/kikker) gif gedoopte- 'satestokjes' ingaan) heb uitgeprobeerd, wel pijltjes maar geen gif deze keer, haha. Verder veel thee gedronken deze dag om op te warmen.

Na Cameron Higlands door met de bus naar het eiland Penang, aan de westkust. Uitgestapt in Butterworth, nog op het vaste land. Ferry genomen naar Georgetown op het eiland. Klein vies maar knus kamertje gevonden. Volgende dag van kamer wisselen en stad bekijken; Kek Lok Si Tempel (met grootste buddhistische stupa in Maleisie), Botanical Gardens waar de aapjes gewoon nog lekker in het wild rond springen! Weer eens een local ontmoet, wat oudere man, die uiteraard weer jonger leek dan hij was. Een ritje over het eiland eengeboden gekregen voor de volgende dag. Veel bezienswaardigheden kunnen aanschouwen dankzij deze vriendelijke Mr.Ken. ('I can, You can, Everybody can!') Tempels, tempels, tempels, uitzicht op Penang, tropical fruit garden, Batu Ferringhi/strand, national park, leguaan op het strand, de 13km lange brug tussen Penang en vaste land.
Met ferry naar vaste land en in Butterworth de nachtbus naar Kota Bharu genomen.
Aangekomen om 3.30u in de ochtend een taxi genomen naar Zeck's Travellers Inn (homestay). Met een beetje roepen en rammelen aan het hek en hulp van de taxichauffeur werd er iemand wakker om de poort/deur open te doen. Aardige behulpzame mensen/familie en schoon, goedkoop en prima kamertje met elke dag een gratis antimuggen dingetje.
Ben duidelijk in een moslim gebied, vrouwen lopen totaal bedekt rond en het valt juist op als er eentje niet gesluierd rond loopt. Gebeden die door de luidsprekers klinken en moskeen overal. Historisch gebied bekeken, met zn vele museums en een art&handicraft village. Markten afgelopen en genoten van de drukte, kleuren, geuren en ogen die op regelmatig op mij gericht staan.

Morgen is het 6 maart, mijn verjaardag, voor mij is het een dag zoals alle andere, maar zal proberen er een speciaal tintje aan te geven. Wat wel zeker is morgen is dat ik de JungleTrain ga nemen morgenvroeg. Ik vertrek hier met taxi om 5km verderop de trein te nemen van 6.30u, ik stap 8 uur later uit in Jerantut. Later meer hierover..
Nu ga ik me haasten want ik zie dat de demonstraties en voorstellingen (van lokale/traditionele gebruiken) in het Cultural centre net begonnen zijn, ik ga me haasten.. dit is iets waarvoor ik een extra dag ben gebleven...
Foto's willen weer niet helemaal lukken, maar dat komt doordat ze hier geen dvd lezers in de computer hebben zitten, sorry. Volgende keer beter, even geduld...

Groetjes en liefs uit Kota Bharu

Reacties

Reacties

Mirjam

Hoi Broniya,

Fijn dat het (met je maag) weer beter gaat.
Alvast een hele goede verjaardag -temidden van alle bijzondere dagen die je meemaakt- gewenst!

Hartelijke groet,
Mirjam

Arnoud

Mooi verhaal, Mr.Ken: "I can, You can, Everybody can!", haha die had ik nog niet gehoord.

xxx neem een taartje op mijn kosten morgen!

oma,wim,diana en de kinderen

Hoi Broniya

Gelukkig gaat het weer goed met je maag, en kun je weer verder genieten, je geniet ook wel,maar niks fijner dan, dat je niks voeld.
Wij wensen jou een hele fijne verjaardag toe, en denken aan jou!!!!
Vast van HARTELIJK GEFELICITEERD meid!!!

Heel veel liefs van ons allemaal, hier uit zevenaar
xxxDoei

melanie

Heej broniya , zo te lezen weer zat beleefd aan die kant mooizo!!!!Morgen een hele fijne en mooie dag toegewenst en ik denk aan jou!!!

dikke kus melanie

Fredi en Gino

Ha Broniya,
Nog steeds niet genoeg van het reizen zo te zien en te lezen. Ik heb intussen een aantal van jouw foto's bewerkt. Ik stuur ze wel een keer. Morgen een hele fijne verjaardag
Fredi

pa en ma rogoz

hoi lieverd,
alhoewel ik je bijna dagelijks wel even spreek,ben ik weleens ongerust en mis ik je erg ,zeker morgen als je jarig bent.
maar dat mag ,daar ben ik tenslotte moeder voor.
maar ik weet ook dat jij het goed naar je zin hebt dus zeg ik GENIET NU HET NOG KAN!!!en voor morgen...
VAN HARTE GEFELICITEERD ,DIKKE KUSSEN VAN PA EN MA>>.

nancy

Hallo Broniya
Je bent morgen jarig, alweer een jaartje ouder
maar nog jong genoeg om zo'n mooie reis te maken
geniet ervan en veel plezier morgen
alvast gefeliciteerd en veel liefs

groetjes Nancy, Tonio, Fleur en Bram

Je Big Bro en Babs

Hai lieve Broniya,
Bijna jarig.... Morgen gaan wij een drankje op je drinken!
Geniet morgen maar extra van je mooie leven daar.
Wij denken aan je en morgen extra veel!
Kus Richard en Babette

pa en ma ypey

Heel hartelijk geluk gewenst met je verjaardag en maak er een mooie dag van. Het kadootje storten we op de bank. Veel liefs van Gerard en Riena.

Johan en Linda

He Bronija
Goed om weer wat van je te horen. Alvast super gefeliciteerd met je verjaardag morgen! Maak er een leuke dag van. Hopelijk ontmoet je morgen nog iemand met wie je samen iets kan drinken op je verjaardag! Zo te horen heb je niet zoveel moeite om mensen te ontmoeten. Vind het wel knap van je dat je met zoveel verschillende mensen optrekt.
Liefs,
Johan, Linda en de kids

melanie

LIEVE LIEVE LIEVE BRONIYA!!!

HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!MET JE VERJAARDAG!!!!!!!

Ja het is bij jou nu 6 maart!!!!
Een hele fijn en mooie dag ik denk zeker aan je en maak er een mooi en speciale dag van !!!!!

HHIEEEPP HIEEEEEEP HOOOOEEERRRAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Babette & Big Bro

Hey zus, van harte gefeliciteerd. Geniet van deze voor jou normale dag, maar voor ons blijf je nog altijd jarig op 6 maart. Maak er een bijzondere dag van, nog meer dan anders, dan zal deze verjaardag nooit vergeten worden. Denken aan jou, veel liefs en knuffels en verjaardagsgroeten

Babbette en mij.

Have a nice day.....

XXX

Olga

Gefeliciteeeerd smok! zozo, een reis van 8u uur! Ik ben benieuwd hoe je deze dag gaat beleven. Oja...de taart...als je terug bent dan ga ik worteltjes-noten-chocotaart voor je maken hoor! Dan vieren we nog een keer je verjaardag.
kus, dooooeeg

debora

Hey hey meissie...
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!!

Dikke kus

Chantal

Ha Broniya,

GEFELICITEERD met je verjaardag!
En nog heel veel plezier daar, geniet ervan!
Wij genieten van je mooie verhalen en ervaringen.

Groetjes,
Jan & Dinie
Humphrey & Simone
Carlo & Chantal.

melanie

heeej lieve broniya,

Harstikke bedankt voor je kaartje , lief hoor !!!
Ik hoop ook dat je een hele leuke dag heb gehad.En dat je me kaartjes via de mail leuk vond!!!!!Tot schrijfs en geniet er verder van doeggggg dikke kus melanie knufffffeeellllssssXXXXxxxxxXXXXX

Oma,Wim,Diana en de kinderen

Hallo Broniya
Wil je even laten weten, dat Simone en Humphrey, papa en mama zijn geworden'.
De kleine is op 7 maart geboren een dag na jou verjaardag, was een klein beetje te vroeg, maar alles is goed met simone en de kleine.
Het is een jongentje van 50cm en 6en half pnd, hij heet yari.
Zo nu ben jij ook een beetje op de hoogte van af deze kant, en hier gaat verders alles zijn gangetje, met oma gaat het ook goed.
Morgen hebben we weer feest, Melanie jarig word ook al weer 19 jaar .

Heel veel liefs en dikke kussiesxxxxxxx van ons allemaal, doei meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!