Backpacken door Zuidoost Azië

Kleine Update

Hallo Lieve Meereizende vrienden en familie,

even een klein berichtje van mij.
De jungletrein van een mooie tocht, mijn verjaardag niet heel speciaal, maar heb mezelf wel verwend met een lekkere grote chocoladecake!
Taman Negara, is een geweldig mooi gebied, ontzettend indrukwekkende jungle van 130miljoenjaar oud (en geen van de ijstijden meegemaakt) Mooie, leuke beestjes gezien (Civil Cat, Leopardcat, tropische vogels, slangen, salamanders,wilde varkens en koeien)in de4x4 night safari maar ook tijdens mijn eigen kleine wandeling naar de Canopy Walk!Canopy Walk leuk om te doen, spannend zo hoog tussen de bomen door wandelen, mooi.
De nachttrein naar Kuala Lumpur, Goede rit, alles vol, maar toch nog op het nippertje slaapplek weten te bemachtigen, veel samen gereist en gedaan met een Italiaans stel + ventje van 4.

Nu (1 dagje) in Kuala Lumpur, zometeen nog keer met Henry afgesproken en morgen vlieg ik naar Kota Kinabalu, op Sabah (Borneo gedeelte van Maleisie). Man uit Sabah ontmoet hier in hostel, die daar zelf als guide werkt. Hij heeft me ontzettend geholpen en veel tips gegeven. Hij heeft ook geregeld dat ik morgen word opgepikt op het vliegveld en naar guesthouse word gebracht, bij een van zijn kennissen, waar ze ook hele goede en betaalbare meerdaagse trekkingen/tours organiseren! Ik blijf 1 week op Sabah, daarna ga ik naar Singapore voor 2 dagen, dan vlieg ik door naar HCMC (Saigon)inVietnam.Endy (de motorrijder)zal mij oppikken in het plaatsje MuiNe, 3 bus-uurtjesten oosten van HCMC.Eerst zijn verjaardag vieren in Nha Trang, 22mrt, danlangzaamnaar het noorden toeren om daar een hopelijk mooie tocht maken (naar oa: Halong Bay, Sapa, Hanoi en omgeving).

Ik heb ontzettend veel zin in Sabah (waar ikmet een beetje geluk (wilde) orang utangs, olifanten en andere mooie beestjes te zien krijg! (hopelijk krijg ikniet te maken met deveelgevreesde bloedzuigers en de inovervloed zijnde muggen!)
Ook mijn trip van ruim 2 weken 'back in Vietnam' kijk ik erg naar uit, wordt vast weer een mooie tijd achterop de motor. We zullen zien.

En last but not least: Onwijs bedankt voor al jullie super lieve berichtjes en kaartjes voor mijn verjaardag!! Was erg fijn om zoveeeel lieve gelukswensen/felicitaties te ontvangen van jullie... Na het lezen ervan heb ik meteen een grote cake gekocht,voelde ik me toch nog een beetje jarig, ondanks dat jullie niet hier zijn... BEDANKT allemaal!

Groetjes en liefs Broniya

Reacties

Reacties

Olga

Leuk te horen bron, wereldreiziger! Ik ga je binnenkort mailen. Ik heb het vrij druk met werken in drentsmuseum en mijn eigen werk, illustraties voor kinderboekje... wil nog niet zo heel erg lukken... dus ga nu maar even weer hard aan de slag. dikke kus, liefs

melanie

lieve lieve Broniya,

Allereerst wil ik je harstikke bedanken voor je kaart , mailtje en e-card.Harstikke leuk!!!En wil zeker als je weer in nederland ben met jou snel wat afspreken!!
Zou te lezen beleefd je nog steeds leuke dingen aan die kant!!zou wel een dagje met je willen ruilen.Tot snel geniet ervan , en tot schrijfs dikke kus melanie

sofie

hoi ik leest je blog omdat ik zelf een reis naar borneo voorbereid. weet je nog hoe hethostel heet? ik wil mnt. KK beklimmen maar vind alleen enorm dure trips... misschien kom ik zo op een betaalbaar alternatief?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!