Backpacken door Zuidoost Azië

Prullaria, projecten en prikken

Dag allemaal,

Sinds mijn vorige bericht 'Ticket geboekt!',is er al weer heel wat voorbereidingswerk verzet.Ik heb mij in de afgelopen 14 dagenvoornamelijk bezig gehouden met:
*kleine handige benodigdheden inslaan voor de reis
*zoeken naar interessante projecten/programma's in Thailand
*inwinnen van informatie overvaccinaties en andere preventiemiddelen (voor o.a. malaria)
*kijken naar een geschikte reisverzekering (en ander pakket van mijn bankrekening)
*vergelijken vangoede, betaalbarebackpacks

Kleine handige benodigdheden? Ja, ik wil natuurlijk wel mijn desinfecterende handgel bij me hebben als ik in de jungle ben!Oordopjes voordie snurkende backpacker naast je zijn ook altijd handig! Diarreeremmers, ook niet onverstandig...3Verschillende sneldrogende enlichtgewicht handoeken, want slepen met zware natte handoeken kan echt niet. Ook een moneybeltkomt goed van pas, net zoals eenmultitool met 9 functies (incl.LED lampje!). Verder zijn een afterbite pen, anti muggenspray met DEET 40% en een kleineehbo kitonmisbaar.
Ondertussen begint de stapel met kleine handige benodigdheden, redelijk formaat te krijgen. Er moet maar niet al te veel 'prullaria' bij komen. Hoewel ik mijn lijstje nog niet helemaal heb afgewerkt, gaat dit wel goedkomen denk ik. Ik ga in iedergeval goed voorbereid op reis straks!

Bij punt twee stond dat ik opzoek was naar interessante (vrijwilligers)projecten in Thailand.. dat klopt helemaal! Ik wil namelijk heel graagiets kunnen betekenen voor de mensenén dieren, in het land waar ik 'te gast' ben.Maar ook voor het acclimatiserenis de keus voor een 'oriënterend' project een goede keus, denk ik.Zo kom ik in een omgeving terecht waar ik kan wennen, aan het klimaat, de mensen, de gebruiken, de taal, het eten etc. Ook ontmoet ik op deze manier meteen wat andere reizigers! Na veel ervaringen van anderen lezen en goed, heel goed, zoeken op internet heb ik heel wat leuke organisaties, projecten en programma's gevonden. Waarbijsommige een stuk duurder en commerciëler zijn danandere, terwijl ze toch iets heel vergelijkbaars bieden. Ik zoek een kleinschalig, interessant, niet commercieel (= betaalbaar), verantwoorden veelzijdig project. En ja, die heb ik gevonden!

Ik heb een handjevol projecten die mij erg aanspreken, maar er zijn er2 waar ik al zeker van weet dat ik er heen ga! Namelijk: Elephants & Friends en Isan Survivor.
Het eerste project zal ik naeen paar dagen Bangkok (en omgeving) aandoen, in de eerste week van mijn reis dus. In het Elephants & Friends parkgeven zemishandelde, oude, zieke olifanten een beter leven.Enkele dingen die mij daar te doen staan zijn: het begeleiden (op de rug/nek zitten) van de olifanten naar de rivier om daarna samen met ze te badderen (2x per dag!) en hetverzamelen van voedsel voor de olifanten en het voeren ervan.Ook moet het verblijf schoon gehouden worden en zullen er wel eens andere klusjes te doen zijn in het park.Hier wil ikeen kleine week blijven.

Het Isan Survivor project vindt plaats in het noord oosten van Thailand en jawel in het zogenoemde Isan (Isaan) gebied. Dit is een arm en puur stukje Thailand, wat nog niet overspoeld ismet toeristen. Hier zal ik (kleine) kinderen en waarschijnlijk ook monnikenengelse les gaan geven.Ik mag/kan ze naast engels ook andere dingen leren, zoals computerles enhandvaardigheid/tekenen. Eigenlijk is alles welkom, als de kinderen het maar leuk hebben en er wat van opsteken.Daarnaast is dit een project waarin het draait om de kennismaking met decultuur, de mensen engebruikenvan de Isan.Zo krijg ik bijvoorbeeld Thaiseles en Thaise kookles.Leer ik potten bakken en andere 'handwerktechnieken'. Ik ga Thaise massage en yoga lessen volgen, leren mediteren in een tempel en Thai box lessen volgen.Het planten, oogsten, en verzamelen van kruiden envoedselom mee te kokenkan hier ook. Traditionele spelletjes en instrumenten(be)spelen is ook een optie. Verder zijn erheel veel meer leuke dingen zoals: Mekong (rivier op grens Thailans-Laos) beachsoccer, boot races, raften,Isan stylevissenen zwemmen,nationale parken bezoeken, trekken en kamperen in de jungle.. Het is heel wat, maar dat vind ik niet erg! haha
Beide projecten voorzien mij trouwens van accomodatie en3 maal daags eten! Het laatste project biedt mij daarnaast o.a. ook een (bus)station/vliegveld pick-up service, oriëntatie programma, vervoer van/naar school en een certificaat als bewijs van deelneming. Allemaal goed geregeld dus. Naast deze twee geweldige projecten ben ik van plan om naar de Tiger Templete gaan, eendag doorte brengen in Lopburi (ook wel'Monkey City' genoemd). En een bezoek aanhetDog Rescue Centre in Cha Am gaat zeker ook gebeuren!

En dan nu.. de vaccinaties! Na een vergelijking (kosten) tussen verschillende 'vaccineer instellingen' (ggd, huisarts, reisdokter) heb ik gekozen voor mijn huisarts, althans een 'ondersteunend hulpverlener' (iemand die bevoegd is om advies te geven en te prikken)van mijn huisartspraktijk. Vandaag ben ik langs geweest voor advies.Zelf wist ik, na veel lezen,al een heleboel over vaccinaties, maar toch eerst maar een advies gesprek. Er is uitgekomen dat ik sowiesode vaccinaties voor DTP (Difterie, Tetanus, Polio), Hepatitis Aén B en Buiktyphus moet hebben.Deze prikken kan ik a.s. donderdag al in ontvangst nemen! Lekker snel dus..
Daarnaast heb ik een Cholera verklaring/stempel voor Cambodja nodig.Verder is het mij, omdat ik met dieren ga werken/in aanraking kom,sterk aangeraden om ook de (dure!) Rabiës vaccinatie te nemen.Hiervan heb je er 3 nodig, maar alshet raak is dan heb je alsnog 2 injecties nodig, die je ter plekke (snel) moet zien te krijgen.Ik denk dat ik hem wel neem aangezienik bestrisico loop straks tussen al die beesten en het stelt mezelf ook wat meer gerust dat je die 3 injecties (metessentiele stofje, die daar niet te krijgen is)al hebt gehad. Ok, alsof dat nog niet genoeg is moet ik ook nog bij de TBC (Tuberculose)afdeling van de GGD navragen of het in mijn geval verstandig is omook de TBCvaccinatie te nemen, dit ivm met de aard van mijn reis en de lange reisduur. Nóg iets.. ik moet waarschijnlijk ook malariapillen slikken voor Laos en Cambodja, ook hier ben ik nog niet helemaal uit. De meningen over deze pillen lopen sterk uiteen. Er zijn ook aardig wat mensen die ze helemaal niet slikken, zonder nare gevolgen. Daarbij komt dat de pillen ontzettend duur (ong. 3,- p.st.) zijn en ik ze elke dag moet gaan slikken! Maarja.. een 'ongelukje' zit in een klein hoekje. Ik ben heel benieuwd, wordt dan wel een beetje veel, maargoed.. gezondheid gaat boven alles.

Aangekomen bij de verzekering en bank kwestie... hier wordt nog aan gewerkt! Ook de backpack zoektocht is nog in volle gang, heb er al wel eentje op het oog; Gelert Core 45+10.
Later meer hierover! Dit was het wel weer voor nu, tot de volgende keer!

Oja.... had ik al gezegd dat ik er ontzettend veel zin in heb!? 'Asia here I come!'

Groetjes Broniya

Joni

Goed bezig dus! En gelijk maar even een nieuwe foto voor je site zie ik :) Mooi hoor!

Fer

Hey hey!!
WAT een lap stof zeg!!! ;) wel erg goed uitgelegt allemaal! erg informatief.. ben zelf nu echt mega bezig met me reis tot chiang mai inmekaar te zetten, entingen ga ik 22 september halen, of de info... geen idee wat me te wachten staat dus,
ik ga je zeker wel volgen hoor! maar dat wist je al he?

enne... biertje doen we ook hoor!! haha

Groetjes
Fer

Stéphanie

Wat ben ik jaloers! Ik wil dit ook een keer doen, als je terug bent, mag je me tips geven. Echt leuk! Hou me op de hoogte. xx

lotte

hallo,
zag je link van je site op wereldwijzer.nl op een forum over dit soort sites. nu lijkt het wel of ik een nieuwe verzameling aan het aanleggen ben: zoveel mogelijk reisveslagen site over ZO azie toevoegen aan mijn favorieten en bijhouden.
Zal even vertellen waarom: ik ben van plan volgend jaar rond mei te vertrekken en aangezien dit mijn eerste reis wordt wil ik zoveel mogelijk weten. en natuurlijk helpt andermans ervaringen mij met het wegdromen over mijn reis.
ik las dat stukje over die 2 organisaties die je een bezoekje wil brengen. echt geweldig vooral die van de olifanten. deze had ik nog niet gevonden op het net. lijkt mij ook gewelidig om te doen. die andere link over isaan survivers kon ik niet openen. ik zal die een keer googlen.
dus nu weet je een beetje hoe en waarom. ik wens je heel veel plezier tijdens je ries en ik ga je zeker volgen.
groetjes lotte

Joanne

Heej Bron,

Goed bezig joh! Laat me weten of en wanneer je de duikcursus gaat doen!

x Joanne

Corine

heej.. nogmaals leuk om te lezen! was nog n keertje op je log om ff de link te kopieren :D, enne... ik heb mn verzekering bij elvia afgesloten. Misschien ook wat voor jou? x

Smitha347

The principle isn't to artificially turn out to be effective, fgceegebbkdakedd

Pharmf448

Very nice site! [url=http://apeoixy2.com/xqqsr/2.html]cheap goods[/url]