Backpacken door Zuidoost Azië

Bangkok here I am!

Ik ben er!! Ik ben heelhuids aangekomen, na een hele lange reis.
Waren we nogwel zo optijd en bleek alles nog zo goed te gaan (vorige bericht vanuit Dusseldorf)

.. was het na dat berichtje oook snel afgelopen! Ik was bijna de door de controle rond half 2, werden we allemaal (paar honder man, van verschillende gates) weer terug gestuurd, vanwege veiligheidsrisico's. Toen was het wachten wachten wachten... en nog eens wachten. Het was ook al 15.00uur geweest en mijn vlucht zou bijna vertrekken! Arnoud was nog in de buurt toen hij het zag gebeuren.. en heeft samen met mij gewacht (thx lief)totdat ik om half 4 nogmaals door de controle ging, in een hele andere gate dat wel. En ja Arnoud ik ben inderdaad pas iets over zessen vertrokken!! Duurde allemaal veeel te lang, lang geen drinken meer te krijgen.. trek begon ook toe te slaan. Maar in het vliegtuig kreeg ik een lekker sapje gevolgd door een heerlijke maaltijd, als eerste nog wel! Ik had hem tenslotte al besteld! :-) haha lekker makkelijk. Verder nog meer lekkers en sapjes gehad in het vliegtuig, helemaal goed. Wel redelijk harde en krappe stoelen, maar alles was goed geregeld, heel netjes allemaal. Ook een eigen video/tv schermpje.. waarmee jezelfs viacamera's onder en voor het vliegtuig kon meekijken, heel mooi. Ik zat deze vlucht naast een man uit Kuala Lumpur, hele aardige man, die me meteen gerust stelde(toen ik zei datik alleen voor het eerst ging reizen)en zei dat ik heel veel mooie dingen ging zien en dat de mensen allemaal heen aardig zijn hier en dat er vaak meer westerlingen lopen dan Aziaten! Ik was meteen op mn gemak en het was een fijne vlucht.
Door de vertraging was het in Dubai geen relax/opfris tijd, maar meer eenhaastige tussenstop. Snel zoeken waar je heen moet, nieuwe gate zoeken, nieuwe boardingpass en lopen maar! Jeetje was is die luchthaven groot en dan vooral lang!! pfooee had het idee dat gate 41 nooit zou komen.. ik begon tussen 1 en 10 .. leek wel kilometers lang en dat in een snel tempo (terwijl je eigenlijk gewoon wil slapen!) Maargoed eindelijk in het vliegtuig, ik zat naast een duits jong stel, die 3 weken naar het zuiden van thailand gaan. Met hen ben ik nu ook in dit hotel, New Siam1 terecht gekomen. Zij hadden hier gereserveerd, en ik ben meegegaan. Samen met de bus naar centrum gegaan.. althans zo dichtmogelijk in de buurt gekomen. De rest verder gegaan met een tuk tuk!! Ja ja mijn eerste tuk tuk ervaring en dat op mn eerste dag! De man sprak ons aan en wilde ons alledrie samen + bagage voor 100Baht (kleine 2 euro)wel naar ons hotel brengen! het leek ons wel eng.. zo tussen het verkeer door, en zij hadden ook nog een gitaar bij zich. Maar alles is goed gegaan. Alle tassen achterop gebonden met 1 touwtje en dan met 3 backpackers op een iets te klein bankje zitten..

Keihard door het verkeer razen en heerlijk om je heen kijken! Wat een stad zeg.. zoveel te zien, te ruiken en horen. Super mooi wat je hier allemaal tegenkomt. Het lijkt allemaal net een film, zo onwerkelijk is het nog. Het is hier wel super benauwd.. zweten doe ik hier zeker wel, haha. Het is hier nu kwart voor 7, ik loop 5 uur op jullie voor.
Heb toen ik hier een kamer had uitgezocht, me even omgekleed. Ik heb een Thaise maaltijd besteld; Pad Thai (he Noud ;-) met een heerlijke grote mixed fruit cocktail! Jammie dat ging er wel in.. heb nu ook wel zin in een lekker koel glas drinken, biertje deze keer denk ik. Ik ga denk ik zo opzoek naar een thaise simkaart, zodat jullie me kunnen bellen (voor wie dat wil).
Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet. Misschien neem ik optijd de trein richting het westen of noordoosten.. of ik blijf hier nog een (mid)dag. Even kijken hoe het dan is.

Dit was t voor nu.. het is hier heel relaxed allemaal. ik vermaak me nog wel hier, maak jullie geen zorgen. En trouwens ook alleen maar backpackers hier om me heen.. meer reizigers dan Thai. haha

Dikke kus Broniya
ps: ik zal zo snel mogelijk mijn tuktuk filmpje bij dit bericht plaatsen, nog evengeduld.

olga

Hey bron! Leuk om te zien, maar ook bijna niet voor te stellen hoe anders het daar is. Grappig met de tuktuk en je haar is ook leuk!

mama

hoi bron,
o echt fijn om te horen dat je goed aangekomen bent.
ja nu je daar bent ,zul je best wel last van de warmte hebben,ffff aan wennen een paar dagjes dan kun je er wat beter tegen.
goed blijven drinken hoor,en natuurlijk smeren tegen de zon.je staat goed op de foto met dat korte kopje van je ,leuk!!!
nou tot horens..

Fer

Hey hallo!!!
ZO DAN!!! je zit er gewoon al! wat gaaaaf!!!
en wat een vlucht heb je meegemaakt zeg!!
Hopelijk de rest van de tijd lekker alles op het gemakkie!!! nou enjoy ! en ik volg je op de voet!

Hopelijk effies een biertje doen ergens tussen Kanchanaburi en Lopburi!

Groetjes
Fer

gerard en riena

geweldig dat we nu al bericht hebben. Wat zit je haar leuk!! Ben blij, dat je een goede reid hebt gehad en nu al geniet. Tot horens, riena

Richard & Babette

Hai lieverd!
Wat fijn dat je er eindelijk bent! HELD!
Geniet er maar lekker van en neem overal lekker de tijd voor! In gedachten zijn we bij je!
Kus Richard en Babette

Diana en Wim en de rest

Hoi Broniya,
Vreemd nu een berichtje te sturen terwijl we het hier nu half 8 hebben en jij wellicht al ligt te slapen.
We proberen oma steeds duidelijk te maken waar je nu bent en waar je mee bezig bent, maar ze snapt er werkelijk niets van. Dagelijks kregen we al een tiental (steeds weer dezelfde) vragen, maar nu krijgen we nog een veelvoud van allerlei (vooral bezorgde) opmerkingen.
Zelf is het ook best moeilijk een inbeelding te maken van wat je allemaal ziet. Toch zijn er tegenwoordig veel programma's over Azie op de diverse digitale zenders en weet je al meer van het leven daar dan in het verleden.
We wensen je nog heel veel plezier toe en kijken uit naar je eerste foto's, filmpjes en je berichtjes.

Groeten uit Zevenaar!

melanie

heeej lieve nicht Broniya!!!
Je bent nu aangekomen, echt leuk joh!!Maar wel een lange reis.Geniet ervan!!! En je haren op de foto zijn echt leuk zo!!Je hebt snel wat van je laten horen en op de site gezet met fotos en al , knap hoor!!.Ik vind echt leuk om je zo te volgen!!!
Doe het rustig aan, veel plezier en vooral geniet ervan!!En ik blijf je volgen!!

Groetjes en xxxjes en veel liefs Melanie.

ome hans

hoi bronija fijn dat je er al ben en goed aan gekomen bent ik hoop dat er van geniet van de mooie land bangkok en eet niet alles van de straat alleen als het terplekke klaar gemaakt word t heel veel groetjes van ome hans doei

oma

dag bronija lieve bronija
ik vind het knap van jou dat je zover ben gegaan
ik hoop dat jeveel plezier mag hebben groetjes dikke kus van oma doei

tante Eliza

heel meis, zo ben je alweer op pad. Super! Ik ben jalours. Groeten aan alle mooie mannen daar! Veel veel plezier en blijf kuis :-)