Backpacken door Zuidoost Azië

Weer thuis

Dag lieve allemaal,
ik ben weer terug in het koude Nederland!

Na 4 vluchten genomen te hebben sta ik weer aan de andere kant van de wereld. Ben ruim 40 uur in de weer geweest om weer thuis te komen. Vliegen van Hanoi naar Bangkok, door van Bangkok naar Hong Kong, daar een avond wachten en middernacht de vlucht nemen naar Dubai, waar ik wat rondgelopen heb en toen als laatste mijn vlucht naar Dusseldorf genomen heb. Ging allemaal perfect en ik ben weer heelhuids thuis. Gelukkig.

Een marsepeinen rode roos en de woorden 'Welcome back' op een ballon in de handen van mijn ouders verwelkomden mij gisteren tegen twee uur op vliegveld Dusseldorf. Als een van de eersten kwam ik door de glazen schuifdeuren naar buiten en daar stonden mijn opgeluchte en blije ouders op mij te wachten, erg fijn om ze weer te zien en vast te kunnen houden.

Toch wel erg vreemd om ineens weer in de kou te staan met je hemdje en alleen maar 'witte' mensen om je heen te zien, alleen maar auto's die voorbij razen op de weg en een uitzicht te hebben van lage treurige kale bomen. Geen lachende mensen, geen berglandschap, geen warme zon, geen starende blikken, geen palmbomen, geen opstuifend zand, geen geurend eten langs de weg, geen spelende kinderen die naar je zwaaien, geen vreemde talen om je heen, geen buffels die de weg oversteken, geen dagelijks wisselende slaapplekken meer, geen hurk wc's meer, geen rijstvelden en theeplantages, geen gecko's in de kamer, geen engels meer hoeven spreken, geen scooters die om je heen razen, alleen maar regels, vaste patronen en een dagelijks ritme... ik ben weer terug in de westerse maatchappij! Het is nog wel even wennen hier voor mij. Als eerste de kou, maar ook het ontbijten/eten en drinken hier is weer anders. Tsjah als mn ouders geen eetstokjes in huis hebben, hoe eet ik dan mijn noodle soep in de ochtend?! Inderdaad... met twee lange dunne penselen!! De gedachten en herinneringen van de afgelopen maanden vliegen weer door mijn hoofd als ik mijn soep met twee 'stokjes' en zittend op een laag krukje aan een klein tafeltje naar binnen werk.

De herinneringen, belevenissen en mensen die ik ontmoet heb zijn goud waard, deze ervaring neemt niemand mij meer af en zal ik nooit vergeten! Voor altijd dwalen de beelden door mijn hoofd en zal ik met een glimlach terug denken aan deze tijd. Ooit komt de tijd dat ik terug ga, dat is zeker!
Op dit moment zit ik in Hengelo bij mijn ouders en wacht ik op Arnoud &Tirza die vandaag komen om mij vandaag of morgen weer mee naar huis te nemen! Ben blij ze weer te zien, heb ze af en toe toch best gemist...

Binnenkort zal ik nog een stukje plaatsen over mijn afgelopen maand achterop de motor in Vietnam. De foto's zeggen ook al wel veel, maar wil nog wat woorden achterlaten om zo een beter beeld mee te geven van dat schitterende land.
Nu zal ik mijn bezoek weer gaan vergezellen, Richard & Babette zijn gisteravond langsgeweest om mijn verhalen te horen en vandaag zijn oma en oom Hans naar Hengelo gekomen.

Later dus meer van mij, blijf de site in de gaten houden.
Groetjes en liefs Broniya

Reacties

Reacties

Mirjam

:-)

de Schaaphokjes

Lieve Broniya,

Fijn te horen dat je weer heel(bruin)huids terug bent in je thuislandje! We hopen je gauw te zien en je verhalen (life) te horen. Geniet van het weerzien van je familie en vriendje!

Fredi en Gino

Welkom thuis, heb net je verhaal gelezen en een paar dagen geleden dacht ik nog, toen ik je foto's zag, dat je er nog minstens een maand aan vast zou knopen.
Hoop je gauw een keer te zien en te horen wat je allemaal nog meer meegemaakt hebt. Groetjes

simone Winkler

Wellcome at home globetrotter!

Groetjes

cj driessen ome hans

welkom terug in nederland,je heb mooie foto,s gemaakt je heb het goet naar je zin gehad daar dat heb ik wel gezien je heb genoten ,en knap dat je met stokjes kunt eten .groetjes

hilde

broniya welkom thuis
idd niemand neemt dit je af en het is zeker nog niet behaagelijk hier maar dat komt nog veel plezier nog bij je ouders (hoop dat ze nou minder gestresst is) hihi gr hilde

Johan

Broniya, misschien dat het voor jou wat wennen is , maar we zijn best wel blij met jouw weer terug.

Johan

Fer

Welcome back...
i know what you mean...
ik voelde me het zelfde...
alleen ik was maar een maand weg, zit nu al af te tellen om weer naar het mooie Azie te gaan..
maar dan samen met mijn meissie.. :)

Doe rustig aan
Wen per dag een beetje aan de westerse cultuur
Tel vaak tot 10...
droom veel over je Journey..
ga veel fietsen (lucht op bij mij)
plan een trip ;-)

morgen naar mallorca!!! haha :)

Spreek je!

Sawadee Crap! :)

Fer

Lieke

Hoi, Misschien een beetje vreemd maar ik kwam toevallig op je site uit, na beetje googlen... Ik wil al een hele tijd graag naar Borneo, naar de Orang Utans...Ik vroeg me af of dat je alleen geweest bent en of dit goed te doen is als vrouw. Ik dacht eraan ongeveer een maand te gaan en dan ook nog een stukje Sumatra erbij te pakken (daar zitten ze ook he :-) ) Zijn de prijzen te vergelijken met de rest van Azie? Thailand bijvoorbeeld?

Gr. Lieke

liekemunsters@hotmail.com

Jolise

Hoi Broniya,

Wat een geweldige reis heb je gemaakt! Ook ik ben door het geweldige google op je site terecht gekomen. In september 2009 wil ik van Moskou naar Singapore gaan reizen. Het eerste gedeelte de transmongolie express, daarna backpackend door zuid-oost azie. Ik ga als vrouw alleen wat ik heel spannend vind. Hoe heb jij dat ervaren? Heb je tips? Misschien dat je me wilt mailen?? Mijn mail: jolisestol@gmail.com

Alvast bedankt! Groetjes Jolise

Martijn

Hi!

Ik zal me even voorstellen; ik ben Martijn en begin april ga ik samen met mijn vriendin een wereldreis maken voor onbepaalde tijd, waarschijnlijk wel korter dan een jaar. Hiervoor ben ik onder andere op zoek naar praktische informatie over reis- en ziektekostenverzekeringen. Aangezien jij al ervaring hebt met het maken van een wereldreis wil ik graag een paar vragen stellen.

Welke reisverzekering kan ik het beste nemen en waarom? Wat zijn jou ervaringen daarmee? Daarnaast vraag ik mij af of de Nederlandse ziektekostenverzekering in voldoende mate dekking biedt in het buitenland. Is het wellicht niet verstandiger om deze af te schaffen? Hoe heb jij dat opgelost?

Is het bijvoorbeeld niet handig om te kiezen voor een wereldreis & ziektekosten verzekeringsproduct, zoals die van World Nomads. http://www.worldnomads.com/

Graag verneem ik jouw reactie.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Groet, Martijn

paulhuls@live.nl

waneer ga je weer ? ik wil ook graag maar weet niet een begin te maken enz enz ik woon momenteel in borne en ben benieuwd naar jou ervaring en tips groetjes paul

Daphne

Gevonden!Herken wel het één en ander op je foto's wel grappig!Ben benieuwd wat je op je nieuwe reis allemaal gaat zien, ik hou de site in de gaten ;)
xxx

tineke

Mooie verhalen !!
graag zou ik de naam van het hostel op Borneo in Kolu K
weten van je??
bvd Tineke

Broniya

Hoi Tineke!
Ik denk dat je het hostel in Kota Kinabalu bedoelt? ik heb er zelfs een tip over geplaatst.. kijk hier eens: http://www.reismee.nl/reisgids/azie/maleisie/praktische-informatie/hotels-hostels/the-beach-lodge-/
veel plezier.. groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!