Backpacken door Zuidoost Azië

Ticket geboekt!

Lieve Mensen,

Eindelijk is het zo ver! Na een tijd van wegdromen, sparen, wikken & wegengaat het dan eindelijk gebeuren! Wat? Ik ga een 'wereldreis' maken! Ja, echt!

Vandaag heb ik mijn ticket geboekt! Mijn avontuur kan beginnen, haha. Een hele tijd heb ik zitten twijfelen watvoor ticket ik zou nemen; twee enkeltjes, een non-stop retour op Bangkok, een retourticket op Bangkok en terugviaeen andere luchthaven of een retour met stopover.. keuzegenoeg dus! Maar dat maakte het mij wel lastig om een keuze te maken en helemaal met de visa regeltjes die erbij komen kijken.Vandaag heb ik de knoop dus doorgehakt en heb ikgeboekt!Uiteindelijk heb ik gekozen voor Emirates, waarbij een stopover in Dubai gemaakt wordt (en het goed mogelijk is de terugreisdatum te wijzigen)! Deexacte gegevens, voor de liefhebbers, zijn als volgt (tijden zijn lokale tijden!):

Dusseldorf (DUS), Germany | Departs 26 Oct 07 15:15
Dubai (DXB), United Arab Emirates | Arrives 17 Apr 08 05:20
Dubai
(DXB), United Arab Emirates | Departs 17 Apr 08 08:50
Dusseldorf (DUS), Germany | Arrives 17 Apr 08 13:25

Zoals je hierboven kan zien, ga ik aan het eind van mijn reis nog een weekje naar Hong Kong.Een plek die ook op mijn lijste stond, maar waarvan een los ticket ernaartoe vanuit Azie, nogal duur uit viel.Tot mijn verbazing kostte deze optiemij maar eeniets meer als wanneer ik gewoon vanaf Bangkok naar Dusseldorf (via Dubai) terug zou vliegen. Dus die keus was snel gemaakt!Verder is het zo dat ik mijn stoelnummers heb mogen uitkiezen, ook kon ik alvast een voorkeur voor mijn eten aangeven: 'Prefered meal: ASIAN VEGETARIAN MEAL' enhetinchecken kan ik straks gewoon online doen!!Prima geregeld dacht ik zo!?

Op dit moment ben ik nog volop bezig met de voorbereidingen en moet ikeen en ander nog regelen,zoals: een geschikte reisverzekering afsluiten,vaccinaties halen (zijn er nogal wat!), goede backpack kopen en nog een aantal kleine dingetjes.
Wanneer er weer nieuws is van mijn kant danis hethier te vinden, hou mijn reis(web)log dus goed in degaten!Berichtontvangenals ik een nieuwverslagof nieuwe foto's op mijn reislog heb gezet? Dat kan!Meld je aan/laat je e-mail achter en ik stuur je automatisch een mailtje.

Blijf dus op de hoogte en volg mij van 26 oktober t/m 17 april!

Voor zover mijn eerste bericht, tot de volgende.

Robin

Ben benieuwd naar je verhalen Broniya! Goede reis en ik houd de site in de gaten!

hilde

broniya ik wens je een goede reis toe succes!

groetjes hilde

Haa!!
jaja!!! stap 1 is DEFO!!! zeer goed!
echt iets om naar uit te kijken hoor!!!
heb er zelf ook echt mega veel zin in hoor!!! kan niet wachten tot ik ook in BKK een biertje aan het doen ben!!!

enik ga je ook volgen (wel vanuit internetcafes dan!) haha

Groetjes

Corine

heej!
ik heb inmiddels ook n site! Dank je wel he?! Ga zeker je verhalen volgen vanuit Nepal en misschien komen we elkaar nog tegen in ZO-Azië ;)

suzanne rogoz

heyy meid, ik wens je heel veel plezier met je rondreis, dat je veel van azie mag zien. en ik ga je zekers volgen via je website!!

groetjes suzanne

olga

He lieve bron, ik ga je missen!
ik ga je zeker volgen en berichtjes sturen. In plaats van ons tennissen breng ik dan de tijd dus door achter de computer..., o jeeee. Succes met voorbereiden. tot snel, kusss

Mirjam Ypey

Tjonge, Broniya, een half jaar naar Zuid-Oost-Azië. Je bent echt reislustig, merk ik. Sterkte met alle voorbereidingen en alvast een hele goede reis.

Hartelijke groet,
Mirjam

Fer

Hey hey !! de berichtjes gaan lekker he! :)

Leuk hoor! echt kick straks helemaal in Zuidoost Azie en dan iedereen die je volgt enzo! :) kicke hoor!

Spreek je later weer..

Greets

Fredi

Ha Broniya,
Een moedig plan zo in je eentje! Gino en ik wensen je veel plezier en zullen met nieuwsgierigheid naar reiservaringen uitkijken.

Laurens & Christina

Goed bezig! Misschien komen we (wereldreis.reismee.nl) nog tegen, zitten er ook rond die periode :)

linda Rook

He Gaaf Bronija! Je zult er een hele ervaring rijker van worden!
Heel veel sterkte met de voorbereidingen en we zien je hopelijk nog wel op Texel?!
groetjes Linda

M.L. Bouwmans

Ik heb genoten van het reisverhaal. Eind dit jaar willen we een maandje weg naar Thailand met een stopover in Dubai en op de terugweg in Hongkong. Een geweldige combinatie. Rest mij een ding om te vragen op welke site heb je deze combinatieticket geboekt. Hotels boeken we los en ook enkele ter plaatse. Graag reactie

Broniya

@ M.L. Bouwmans: fijn dat u genoten heeft van mijn verhaal, altijd leuk om te horen!

Bovenstaand ticket heb ik geboekt bij Emirates. Zij zitten in Dubai en vliegen ook standaard via Dubai. Boeken gedaan op de website, www.emirates.com. Zoek hier maar eens naar retourtickets Dusseldorf - Bangkok en dan kunt u als extra stop Hong Kong invoeren. Boeken en jullie zijn klaar voor een geweldige reis!

Succes met de voorbereidingen, meer weten of tips (over Thailand, steden etc) mail me gerust: broniyarogoz@hotmail.com