Backpacken door Zuidoost Azië

Eerste prikken binnen

Hier even een kleine update wat betreft vaccinaties en andere preventie maatregelen..

Ja het is gebeurd hoor, de eerste paar prikken zijn binnen, vanochtend glimlachend(!) in ontvangst genomen!! Begint nu pas goed door te dringen, dat ik écht op reis ga. Super!
In totaal 3 injecties gekregen vandaag, waarvan 2 spuiten in mijn linker bovenarm/schouder:Buiktyphus en twinrix (Hep A en B combi). Mijn andere bovenarm moest er ook aan geloven.. daar verdween een naald invoorhet DTP.Op dit moment heb ik twee iet wat stijve/gevoelige schouders, maar andere vervelende bijwerkingen heb ik (nog) niet gehad gelukkig.
DTP en Buiktyphus heb je gelukkig maar 1 prik voor nodig.Van de twinrix, heb ik er in totaal 3 nodig;over 1 maand moet ik er weer een halen en na mijn reis krijg ik de derde enlaatste toegediend.
Vandaag heb ik ook besloten dat ik de Rabiës vaccinatie toch ga nemen! De kans dat ik het oploop is misschien wel gering, maar ik ben iemand die bij dit soort dingen toch liever voor de zekerheid gaat dan voor het risico. Hiervoor heb ik ook 3 prikken nodig, verspreid over 3 weken. De eerste krijg ik volgende week donderdag!
Verder heb ik ook nog beslotenom malariapillen (Malarone)te gaan slikken,maar alleen voor Laos. Ikneem voor twee weken (+1 dagervoor, 1 week erna +3 extra; 25 st.)pillenmee, dus echt langer dan twee weken zal ik erdan ook niet blijven.
Nog meer? Jahaa helaas wel.. na en belletje naar de ggd kwam ik erachter dat ik ook voor de Tuberculose (tbc) in aanraking kom.3 September laat ik een Mantoux test doen, waarmee ze na 3 dagen (aan de plek waar ze geprikt hebben) kunnen zien of ikbesmet ben (geweest) met het virus. Daarna kan ik een BCG vaccinatienemen ter bescherming, maar meestal volstaat een test voor én na de reis ook. De vaccinatie brengt namelijk ook wat nadelen met zich mee, die iknu niet allemaal uitgebreid ga uitleggen...Straks eerst maar eens de uitslag afwachten.

Vandaag heb ik ook eens even alle medische kosten op een rijtje gezet en daar schrok ik toch wel een beetje van.. maarja, zoals ik al zei: je moet er wat voor over hebben en gezondheid gaat boven alles! toch?! Daar staat wel tegenover dat een heleboel prikken een hele lange tijd bescherming bieden en ik ze voor een volgende reis niet meer hoef te hebben!Kijk, datstelt me dan wel weer gerust.
Als laatste kan ik melden dat de stapel met 'prullaria' weer een klein beetje gegroeid is... mvr. Betadine,dhr. Digitale Thermometer enmeneer Waterdichtezakzijn de nieuwkomers!

Nog een 'aanmoedigende' mededeling voor mezelf (of ter info voor jullie):
*Eerste 3 zijn binnen, nog 7 te gaan!* I'll keep on going, no worries mate

Tot zover, devoorbereiding updates!
Groetjes,
Broniya

Fer

hey !!! goeie zaak zeg!!!
ik mag de 22ste (sept.) maar gewoon 3 en aangezien ik maar een paar daagjes in Laos ben ga ik denk ik geen Malariapillen meenemen, (lange mouwen en deetspray 40% en mischien dat ik nog die gel koop ook zijn wel genoeg denk ik.. (2 weken of langer zou ik ook aan de pillen gaan... )

maar wat een gedoe zeg allemaal.. erg veel inderdaad..

wel leuk dat je een "groeps reis" gaat doen met meneer digital(networx) thermometer haha ;) en met de rest! haha

leuk om allemaal te lezen,
maar volgens mij heb je helemaal geen zin om naar Zuidoost Azie te gaan he? ? ;) haha

ik ook niet hoor... haha

Groetjes
Fer

melanie kaak

heej broniya ,

ik wens je een hele goede reis toe en hoop dat je veel bijzondere dingen gaat zien.Ik denk dat dat wel goed gaat komen.Ook lees ik in je verhalen dat je wel veel van te voren moet regelen en vooral veel vaccinaties moet hebben.Maar dat zou zeker de moeite waard zijn!!
Ik volg je en ga zeker je verhalen volgen .

succes er mee en geniet ervan ,
groetjes melanie

ons allen

hoi Broniya
wij wensen jou een hele fijne reis toe, en knap hoor zo ver weg!!!!
Wij gaan je zeker volgen !!!!

Groetjes van ons allemaal oma, wim, diana, andy, karin, rick, melanie, jenny en lotte