Backpacken door Zuidoost Azië

Weer wat stappen dichterbij

Ok, nog 50 dagen te gaan..
het komt steeds dichterbij en de voorbereidingen vorderen aardig:

• do 30 augustus zou ik mijn 1e Rabiës vaccinatie krijgen, maar de benodigde vloeistof was nog niet binnen, die zou pas 5 weken later binnenkomen! Dat kan natuurlijk niet.De apotheker zelf, was zo aardig er meteen achteraan te bellen om te kijken of hij niet direct bij de fabrikant het vaccin konkrijgen (Er is een'tekort' aandit vaccin, het wordt tegenwoordig verdeelt over heel Europa!Alleen met een hele goede reden krijg je 'voorrang')En ja hoor, de volgende dag zou het binnen zijn, geweldig! De dinsdag erop, 4 septemberheb ikdan mijn eerste Rabiës prik mogen ontvangen.
  • mijn bestelde malariapillen (Malerone)waren wel binnen 30 augustus.
  • vr 31 augustus heb ik mijn backpack besteld; de Gelert Core 45+10L (fotois 65+10L)
  • ma 3 september heb ik een Mantoux test laten doen bij de ggd.
  • mijn bestelde Lonely Planet(dé reisgids onder backpackers) -Thailand is binnen!
  • vandaag, do 6 september,ben ik bij de ggd geweest voor controle/uitslag van de Mantoux test... niets aan de hand! 2 Maanden na mijn reis moet ik meweer laten testen.
  • mijn studentenrekening en verzekeringen zijn omgezet naar dure/standaard pakketten...het moest helaas, ben immers geen student meer.
  • afspraak voor de 2e Rabiës prik staat opdi 11 september. Twee weken erna krijg ik mijn laatste Rabiës prik en tegelijk mijn tweede twinrix (Hep A en B) vaccinatie. En dan heb ik mijn prikken vóór de reis allemaal gehad..
  • ondertussen heb ik gelukkig ook werk gevonden! Ik werk nu weer (2 voorgaande jaren ook gedaan) regelmatig bij/voorNoorderlicht. Ikhelp met de voorbereidingen, maar heb (tot aan mijn vertrek) ook vaste werkdagen in het weekend, tijdens het festival!
  • verder heb ik ook nog wat 'Azië bestendige' kleding gekocht.

Dit was het weer voor nu, ik wacht (ongeduldig) de komst van mijn backpack af en gaweer lekker neuzen in mijn Lonely Planet!

Groetjes Broniya

Fer

Hey hey hey!!!!

gaat inderdaad heerlijk opschieten nu!! en ook lekker dat je alle prikken heb gehad... ik ben 22 sept. aan de beurt.. zaterdag is dat... leuk he? haha

zal wel mee vallen he ? (zeg maar gewooon ja! haha)

Verder wel beter dat je de Bijbel hebt gekocht hoor!
en een hele goeie prijs!

enne Azie bestendige kleding? leg eens uit ;) haha

hey spreek je snel weer he! enne... niet tot diep in de nacht (net als ik) in je Bijbel gaan zitten lezen he?? :P

Greets

Fer

Eliza

Hey Broniya!
tof dat je zo'n hele reis gaat ondernemen. En wat komt er veel bij kijken. Dit en dat regelen dit en dat mee. Mijn tas zal al vol zitten met schoenen en make-up. Prachtig werk lijkt me met de olifanten. Je zult vast heel wat moois beleven.
na het afstuderen ga je gelijk weer het avontuur in! Ik hou het nu nog maar even bij de WWIK en ga me orieënteren op een vervolg opleiding. Wie weet de toneel en kleinkunst academie. Het buitenland trekt mij ook nog erg! Mijn volgende reis heb ik het liefst nu dan later.
In ieder geval nog succes met de voorbereidingen! En als ik je niet meer spreek: heel veel plezier! en steek er veel van op!
Liefs, Eliza

lieve broniya

zoals ik lees heb je al heel wat dingen gedaan , dingen geregeld en de prikken binnen , het komt steeds dichter bij , ik wens je een hele leuke , goede reis toe.ik ga je zeker volgen en mailen.Ik vind het echt leuk om al je avonturen te volgen. Groetjes Melanie
XxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxX

Mirjam

Hoi Broniya,

Goed dat je inmidddels een backpack niet alleen hebt besteld, maar ook al in huis hebt. 45+10 l. Zittie goed? Dapper dat je dat aandurft, 55 l bagage voor een half jaar reizen. Ik heb even vergeleken met mijn rugzak, dat is een van 55 + 10 liter (van deuter). Maar goed, het is belangrijk dat je je ook niet zwaarder belast dan nodig is, en je bent wel kleiner dan ik ben. Heb je veel rugzakken gepast?

Groetjes, Mirjam