Backpacken door Zuidoost Azië

Ben er helemaal klaar voor!

Wat gaat de tijd toch snel... over 1 maand zit ik al in het vliegtuig! Ongelofelijk...

Ondertussen heb ik er alweer 82 werkuren opzitten.. en heb er nog 66 te gaan, dat gaat lekker dus. Mijn backpack is ook al bijna 2 weekjes binnen! Hij zit lekker en ziet er in het echt net zo mooi uit als op de foto.
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het regelen van mijn reisverzekering. Ik heb mijn huidige opgezegd en er een andere geschiktere verzekering voor aangevraagd.
Verder kan ik melden dat ik nu alleprikken heb gehad! Eindelijk, haha. Vandaag heb ik mijn laatste Rabies prik en mijn 2e (3e krijg ik 2 maanden na mijn reis) Twinrix (Hep A en B) gekregen. Nu ben ik er dus helemaal klaar voor en heb ik ook erg veel zin om te gaan!
Verder ben ik nog opzoek naar een handige fototas en heb ik weer een nieuw handig dingetje om mee te nemen; een extra 1Gb geheugenkaartje met een hele compacte super kleine kaartlezer, om zo mijn foto's uit te kunnen laden die ik natuurlijk aan jullie wil laten zien! Cadeautje van Arnoud, bedankt lief!

Dit was een keer een kort berichtje van mijn kant, tot de volgende keer maar weer.
Het is trouwens erg leuk en fijn om reacties van jullie te lezen, zijn er nu al heel wat... bedankt allemaal!

Keep on going & stay in contact!

Groetjes Broniya

* Reismeedoor Azië van 26 oktobert/m 17 april 2008 *

Richrd

Hai zus,

Nou sorry dat we niet eerder hebben gereageerd op je wilde reisplannen, maar o w at gaaf of niet dan. Kan me de voorpret van je al helemaal voorstellen en alles wat nog meer bij komt kijken. Helemaal na het lezen van je reislog en door het bekijken van je foto's van de landen die je gaat aandoen kan ik alleen mijn enthousiasme met je delen. Natuurlijk ook wel enige bezorgdheid, maar dat zal je wel begrijpen. Mijn enige zus ( ja geen zusje meer hè, zouden we niet meer doen ) gaat een verre reis maken. Eentje die jij niet meer zal vergeten en je ook onvergetelijke herinneringen zal geven. Maar toch was ik in het begin wat sceptisch en bezorgd. Het is niet iets wat je dagelijks doet. En de route die je neemt is dat ook niet helemaal. Enige bezorgdheid en waan ideeen speelden dan ook door mijn hoofd. Denk ook door ieders ander, als je je gaat afvragen wat er mis kan gaan. Maar goed zo moet je niet denken en zal het dan ook niet doen. Zal je positieve instelling in mijn laten opnemen en die met je delen. Wat een gave reis zal het worden zeg, en je hebt alles ook al zo goed voorbereid, dat geeft de thuisblijver ook wel een beter gevoel moet ik zeggen. Het is gaaf om te lezen dat je zo enthousiast bent en dat maakt mij ook zo enthousiast. Goed om te zien, tenminste zo zie ik het dat je je eindexamen project, wat je had over reizen en mensen helpen, nu ook in de praktijk gaat brengen, heel nobel en goed van je. Dat is pas een eindproject van school eerst bedenken en dan zelf in de praktijk, min of meer, gaat uitvoeren. Je zal wel redelijk in spanning zitten, ik bedoel dan natuurlijk gezonde spanning. En dat is goed, maakt je alert en zo beleef je alles ook nog eens intens. Ik kan je hier wel advies gaan geven, over mee te nemen zaken, maar na het lezen van alle verhalen tot nu toe is dat zeker niet nodig, kan me haast niet voorstellen dat je nog wat vergeet....of wel? Trouwens mooi idee van Arnoud om je dat apparaatje cadeau te doen, kan je de camera uitladen en dan weer foto's nemen. Maar heb je wel genoeg aan die opslag ruimte? Lijkt me dat je dat zo volhebt als je naar al die mooie gebieden gaat. Volgens mij kun je niet meer stoppen met foto's maken.

Ik hoop snel wat meer van je te lezen en ik zal je snel even bellen, beetje druk aan onze kant hier, met mijn baan en Babette haar nieuwe baan. Maar vergeet niet dat ik je volg, vanaf het begin en zeker tot het einde dat je weer terug bent.

Ik kan nog meer typen, maar moet zo naar bed toe, kan je meer vragen en vertellen maar zal dat bewaren voor de volgende keer. Tot snel en geniet van de verdere voorbereidingen......zet hem op!!

Lieve groeten,

Richard en natuurlijk Babette

olga

hey lieve bron...
ik hou het wat korter als je broer (hihi). Ik zal je ook steeds volgen hoor. Ik ga je missen... misschien stuur ik je wel een stukje worteltaart op als ik jarig ben! Je kunt me altijd mailen/skypen/msnnen/smssen telefoneren kan soms ook op een goedkope manier... nou de andere kant van de wereld is dan zo ver nog niet hoor. Weltrusten, dikke kus

Fer

yeah!!! almost time!!!!! beter hoor!!

wel relaxed dat je al je prikken gehad hebt.. ik mag de 20ste weer voor me 2e Twinrix... yeah!!
De dagen gaan nu wel erg snel voorbij niet??
wel spannend naar mate het steeds dichterbij komt..

Spreek je snel!!!

Fer