Backpacken door Zuidoost Azië

Ayutthaya, slaaptrein en Nong Khai

Dag lieve mensen,

hierbij even een korte samenvatting van de afgelopen dagen.
Dinsdag: aankomst in Ayutthaya, na een goede busrit van 1,5 uur.Heel vriendelijk ontvangen in het guesthouse (samen1 kamer met 1 super kingsize bed + eigen luxe douche en toilet! voor150 Baht pp)enmeteen werden we geholpen met allerlei dingen. Ook werd er zomaareven een ticket geboekt voor ons voor de nacht/slaaptrein, naar NongKhai voor donderdagavond. Er werd ons aangeraden wel van te voren te boeken, helemaal goed dus!De tickets werden zelfs opgehaald en afgeleverd bij ons, super.
Woensdag: geplandeuitstapjenaar LopBuri (monkeycity) ging helaas niet door omdat er geen treinen reden vanuit Bangkok; staking. Motregen, maar benauwd. Toen maar een tuk tuk tour met eigen chauffeur gemaakt, langs allerlei tempels. Indrukwekkend en mooi. 's avonds heerlijk genoten van een drankje, met live muziek.
Donderdag: leuke thaise fietsjes gehuurd, even naar het postkantoor geweest, door de stad gefietst om zo een aantal belangrijke en grote tempels te bezoeken. Was weer een vol dagje inspanning en veel zon. Wel lekker om even weer te fietsen trouwens. Daarna nog even lekker gedoucht in guesthouse, omgekleed en klaargemaakt voor de 10 uur durende treinreis.
Wij haasten om naar het treinstation te komen met de tuk tuk, hij begreep ons en scheurde echt super hard om ons optijd te brengen. Eenmaal daar stond er al een trein, we drukken de tuk tuk chauffeur het dubbele tarief in zn handen omdat we er levend aangekomen waren! Tas gepakt en rennen naar de trein. Maar ho stop, waar gaat de reis naartoe?! nee dan is dit niet jullie trein... pffff jeetje was dat even stressen maar tegelijkertijd ook een opluchting. We waren ruim optijd. Na een tijdje kwam er zelfs de leuke mededeling dat de trein 1 uur vertraging had en later nog eens 15 min!! aaaah ikwerd gek. Uiteindelijk om 23.15 vertrokken. Prima bedjes.
Vrijdag: lekker geslapen en ontbeten in de trein. Genoten van het nieuwe landschap, heel anders.. landelijk, armer, rijstvelden en veel water. Heel mooi. Sera werd opgehaald door iemand van haar project, ze werd erheen gebracht met tuktuk ik mocht meerijden en werd zelfs afgezet voor mijn guesthouse! Weer goed verlopen dus. Was nog net op tijd bij het guesthouse want het zat al bijna vol. Ik heb nu een heerlijke eigen kamer voor maar 130 Baht! Onder het eten of relaxtijd kijk ik uit over de geweldige Mekong rivier en aan de overkant Laos!! Prachtig om te zien. Het is hier echt een paradijsje, je waant je achter het guesthouse in een echte jungle, heerlijk hier!

Morgen ga ik een fiets huren en dan ga ik een super mooi, groot enbekendbeelden park bezoeken. Zondag misschien al naar project.

Dit was het weer. Oja foto's en filmpjes lukken niet echt er is een probleem met mijn geheugenkaartje, virus warschijnlijk! Kijken wat ik eraan kan doen.

Groetjes Broniya

Linda Rook

Hoi broniya,

erg leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen gaat het goed met je en geniet je van wat je ziet en meemaakt. Leuk dat je ook zo makkelijk contact maakt met andere reizigers. Geniet ervan voor je het weet is het al weer voorbij!

melanie

heej broniya,

zo te lezen heb je al heel wat gedaan, leuk !!Lijkt me echt leuk zo reis maken , je beleefd veel.
en jou volgen vind ik ook erg leuk, leuk om te lzen wat je hebt gedaan een gaat doen!!Doe het rustig aan en vooral genieten van al dat moois,

veel liefs en dikke kuzzz melanie

Laurens

okay nice! Wij komen die kant ook op :).. Welk guesthouse zit je?

Have fun!

Fer

hey hey!!!
wow zeg!! kck allemaal wat je heb meegemaakt... :)
ik ga morgen met de local bus naar Ayutthaya met 2 mensen die ik heb ontmoet hier in Kanchanaburi!

Heel veel plezier verder nog!!!

Greets
Fer