Backpacken door Zuidoost Azië

Filmpje(s) fietstocht NongKhai

hier een paar filmpjes van mijn fietstocht, een keer wat anders dan foto's. Ik heb er nog een paar die hierbij aansluiten (tot aan het park) maar die kan ik nog even niet uploaden hier.

Op het moment zit ik al in Phon Phisai, waar mijn project is. Ben vandaag opgehaald door Jack en een vriend van hem, met de auto in NongKhai. Het is wel even wennen hier, heel anders allemaal. Ben hier samen met een spaanse man, Alex. Maar hij komt hier al 3 jaar achter elkaar. Eerst 1 maand, toen 6 maanden en nu heeft hij een visum weten te krijgen voor 1 jaar zelfs. Hij spreekt niet/nauwelijks Thai, en redelijk goed engels. Denk dat het mij dan ook wel lukt, alleen vind ik het best wel moeilijk allemaal; heel spannend.. zelf lessen voorbereiden en kijken wat ze kunnen. Hoop dat het een beetje wil lukken.

Toen ik aankwam hier bij de thuisbasis, Jack's huis, heb ik zijn moeder ontmoet, een buurvrouw en buurman, zijn neefje Toffee en nichtje Jenny.. en ook zijn grote American pitbull Maruay! Hij heeft me het huis laten zien, mijn eigen kamer(!) en de tuin en omgeving. Heel mooi hier, rustig. Ze zien hier niet zo vaak een Farang, dus wordt hier meer aangekeken. Ze vinden het wel heel leuk als ze er eentje zien. Na wat rondgekeken te hebben, en wat gespeeld te hebben met de hond en de kinderen (ze grepen mij meteen vast en wilden meteen spelen! lief! ) zijn we op de fiets naar het stadje gegaan, zo'n 3 km, ook langs een paar scholen. Wemoesten op de fiets omdat een vriend van Jack de auto mee had genomen. We hebben daar aangekomen nog net de finale van de Mekong boatraces meekunnen maken, indrukwekken wel, een hele lange smalle boot, met heeel veel mensen erin. Daarna lekker gegeten samen en na het eten nog ergens anders wat gedronken. Uiteindelijk rond 19uur met de auto terug gereden naar het huis... en tot mijn verbazing was iedereen ' weg'! Ze waren allemaal in hun eigen kamer.. het was helemaal stil, niemand te bekennen. Ze gaan naar hun eigen kamer om daar tv te kijken en dan te slapen. Ze staan hier ook vroeg op.. 5 of 6 uur zoiets. Voo rhen is het nu ook winter, ze vinden het te koud om hier voor in de kamer te zitten. Hoewel ik het hier 's avonds heerlijk vind, lekker koel.
Morgen ga ik eerst kijken op een school, misschien meerdere!? en ik begin dinsdag of woensdag met lesgeven. Meer daarover later. Nu eerst de filmpjes van NongKhai!
En andere foto's/filmpjes volgen nog. Misschien wel na dit project want internet is hier niet heel snel. Dus even geduld...

Groetjes en tot snel!
Broniya

papa

leuk, die filmpjes ......die blaffende hond in je 2e filmpje had een mooi effect......en wat een mooie foto's allemaal........succes met lesgeven

Fer

WOW !!! wat cool zeg!
echt een supertijd heb je daar ook he?
ik ook hoor, de tijd van me leven!!! :-)

Ik ben benieuwd hoe de sleeper bevalt!
spreek je snel weer he!

p.s. heb je me nummer nou wel of niet??
kon het even niet onthouden...

ik merk het wel!!

geniet!!!!

x
Fer

Sera

Hee Broniya!

Leuk om te lezen waar je nu bent en hoe t met je gaat! K hoop dat je t heel leuk gaat krijgen in Phon Phisai en kennis gaat maken met het echte Thaise leven :) Met mij gaat t goed, een ander Nederlands meisje en ik zijn vanmorgen voorgesteld op de school waar we vanaf morgen gaan lesgeven, een klein schooltje met hele schattige kindjes! K vind t hier verder erg leuk, heel anders dan t backpacken en ook spannend met al die nieuwe mensen en voor t eerst lesgeven.. Als je t leuk vindt kunnen we misschien nog een keertje afspreken in Nong Khai? Of ik kom een dagje naar Phon Phisai (als dat openbaar-vervoer-technisch mogelijk is).
Heel veel plezier daar!
Groetjes Sera