Backpacken door Zuidoost Azië

Het 6e land

Hallo allemaal,

hier een korte update van mij... gisteren aangekomen in een nieuw land: Maleisie.
Ik had mijn vlucht paar dagen geleden online geboekt, bij AirAsia en vloog gisteren 20 februari om 12.45u in 2 uurtjes naar Kuala Lumpur. Goede stoelen, vrije zitplaatsen, niet druk en prima vlucht gehad. In het vliegtuig Henry ontmoet; jongen (man, ze lijken ook zo jong die aziaten, haha) uit Kuala Lumpur zelf. Hijging terug naar huis na een duikvakantie in Thailand. Hij heeftop me gewacht bij de bagage/paspoortcontrole en me meegenomen op debus naar het centrum van KL, wat nog 45 minutenvanme verwijderd was. Daaris hij met me mee gelopen (met al zijn bagage + duikspullen) door ChinaTown om een slaapplek te vinden.Simpel en klein kamertje gevondenin leuk druk straatje, waar alles voor handen is! Zelfs supermarktjes (7Eleven) en internetcafes die24uur open zijn. Handig toch?

Wat een 'wereldje'; een hoop verschillende culturen bij elkaar, ander eten, nieuwe geuren, andere tekens, grote gebouwen, moderne winkels etc etc. Het is een interessante mix van mensen (Chinees,Hindu, Christen,Moslim)en gebruiken hier, het bevalt mij wel. Het is groot en druk, maar niet echt chaotisch te noemen. Ook wat minder getrek aan je wat betreft verkooppraatjes en het aansmeren van vervoer.

Even wat uitgerust en gedoucht,lokaal geld gepint (RM; Maleisische Ringit) en een telefoon simkaartje gekocht.Had om 20u met Henry afgesproken; omKL te gaan verkennen en wat te gaan eten/drinken. We hebben lekker gegeten bij eenchinees restaurantje endaarna nog een flink stuk door de stad gelopen! Ik heb de KL Tower gezien, een hoop grote luxe shoppingmalls (KLCC, Pavillion), Bintang Walk en de Petronas Twin Tower heb ik kunnen aanschouwen! Wat een torens zeg, ze zijn prachtig 's avonds.
's Ochtends hoorde ik tromgeroffelin de straat.Het bleekeen straatoptredente zijn; grote chinese draken dansend over straat op het ritme van de trommels. Ze vierden de laatste dag van het Chinese nieuwjaar.

Ok, datwas mijn avontuur tot nu toe. Ik kan jullie nog wel meedelen dat mijn maagklachten nog niet over zijn. Dat wil zeggen; ik voel me prima,alleenis het nog niet over.Het duurt nual ruim een week en ik denkdat hetslim is om binnenkort even een testje te laten doen in het ziekenhuis. Ik zit nu op een prima plek om dat te laten doen lijkt mij, dus waarom niet. Het kan vast geen kwaad.Met wat antibiotica is het probleem zo opgelost hoop ik.Ik merkhet wel, ik houd jullie op de hoogte!
Hier nog even mijn nieuwe telefoonnummer: +6 017 3460436 (mijn thaisenummeris dus vanzelf sprekend niet meer bereikbaar)
Oja, goed om te weten: erzit nu7 uur verschil (ipv 6)tussenjullie en mij!

Warme groetjes uit Maleisie
ps: Lieve Oma,proficiat!Een hele fijne en mooiedag toegewenst, geniet er van!Dikke kus, tot snel!

Reacties

Reacties

pa en ma ypey

Nu ik eenmaal weet hoe ik goed moet reageren wordt het tijd om even wat te laten horen. Hier gaat alles goed. Fijn om te horen dat het met jou weer wat beter gaat en dat je weer geniet. Weer een ander land en andere cultuur. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!